Porównanie wiertnic dla samochodów poniżej 3,5 ton.

Wiertnice samochodowe są niezwykle użyteczne do prowadzenia prac konstrukcyjnych, montażowych i geotechnicznych. Jakie modele warto rozważyć i co uwzględnić przed dokonaniem wyboru? Oto kilka podpowiedzi!

Do czego służy wiertnica pionowa na samochodzie?

Realizacja odwiertów pod słupki ogrodzeniowe, pale czy kotwy nie należy do najlżejszych. Podobnie jest z odwiertami geotechnicznymi i badaniem obecności wód gruntowych. Obecność wiertnic samochodowych przystosowanych do pojazdów o DMC poniżej 3,5 tony zapewnia precyzyjne wykonywania prac i wysoka mobilność maszyny. Interesujące modele takich rozwiązań można znaleźć na http://staltechnika.pl/oferta/wiertnice-geotechniczne-samochodowe.

Typy wiertnic dla pojazdów poniżej 3,5 tony

Widoczne propozycje obejmują trzy typy maszyn:

  • WSG-P,
  • WSG-W,
  • WSG-B.

Wszystkie posiadają układy hydrauliczne z własnym sterowaniem. Wyposażone są w silniki benzynowe, które w razie konieczności można zastąpić jednostkami wysokoprężnymi. Pierwsza z wymienionych wiertnic, czyli WSG-P realizuje zadania przy udziale silnika o mocy 18 KM. Maksymalna średnica otworu to 130 mm, a głębokość wiercenia sięga 20m. Pracuje z wykorzystaniem maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 1280 Nm i prędkością obrotową głowicy 89 obr/min.

Przystosowana do trudniejszych zadań i głębszych odwiertów jest propozycja WSG-W z silnikiem o mocy 23 KM i maksymalnym momentem obrotowym głowicy 1460 Nm (w przypadku wersji jednobiegowej). Ilość obrotów na minutę pozostaje bez zmian, jednak możliwe jest zwiększenie średnicy odwiertu do 160 mm oraz głębokości do 30 m. Istnieje możliwość zaimplementowania głowicy dwuprzekładniowej.

Topowy model to WSG-B, który dysponuje 27-konną jednostką benzynową. Świetnie radzi sobie podczas odwiertów sięgających nawet 35 m o średnicy 160 mm. Pracuje w oparciu o jedno lub dwa przełożenia. Na pierwszym z nich osiąga ilość obrotów na minutę rzędu 92 przy momencie obrotowym 1080 Nm. Na drugim biegu obroty spadają o połowę, jednak moment obrotowy sięga aż 2160 Nm. W przypadku montażu głowicy z jednym przełożeniem wartości obrotowe to 89 obr/min i 1780 NM momentu.

Wszystkie prezentowane powyżej modele wiertnic dostępne są na http://staltechnika.pl/.

Podobne posty

Oceń artykuł
[Suma: 2 Średnia: 5]