8 czerwca 2022

W jaki sposób deweloperzy angażują się w sprzedaż nieruchomości?

W dzisiejszych czasach dostęp do wielu najróżniejszych ofert nieruchomości jest niezwykle prosty. Na rynku dostępne są zarówno mieszkania dwu, trzy, cztero i pięciopokojowe, mieszkania typu studio, z antresolą, biura, kawalerki i wiele, wiele więcej. Co roku deweloperzy oddają do użytku nowe inwestycje. Wiele osób zastanawia się jednak, w jaki sposób działają inwestorzy. Jak angażują się w sprzedaż nieruchomości? Jakich technik używają? Czy korzystają z czyjejś pomocy? Czasy są ciężkie, jednak rynek musi się dalej kręcić. Aby skutecznie sprzedawać nieruchomości, deweloperzy korzystają z – marketingu nieruchomości. Czym jest marketing dla deweloperów?

W jaki sposób rozumieć pojęcie marketingu w branży nieruchomości?

Marketing dla deweloperów to nic innego, jak szereg działań i metod, które mają na celu wyróżnić daną ofertę. Poszczególne działania mają z kolei prowadzić do wzbudzenia zainteresowania prezentowaną ofertą wśród odbiorców i potencjalnych klientów, a co za tym idzie, do późniejszej korzystnej sprzedaży nieruchomości.

W marketingu dla deweloperów niezwykle ważna jest strategia marketingowa. Dobrze zaplanowana, przemyślana i wprowadzona w życie strategia, może przynieść naprawdę wiele korzyści. Z drugiej jednak strony, jeżeli owa strategia nie będzie szczegółowo rozplanowana, może przynieść więcej strat niż korzyści. Sprzedaż mieszkań to niezwykle kosztowny temat – deweloperzy pracują z ogromnymi sumami pieniędzy, co oczywiście wiąże się z ogromnym ryzykiem. Warto więc podejść do tej sprawy poważnie.

Nieruchomości – branża ryzyka. Gdzie szukać pomocy?

Niestety nie każda osoba jest stworzona do tego, by planować skuteczne strategie. Temat ten jest bowiem niezwykle trudny i dla kogoś, kto nie ma odpowiedniej wiedzy na ten temat, tworzenie planu skutecznej promocji i sprzedaży, może być bardzo trudne, a czasami nawet niemal niemożliwe. Na szczęście na rynku działają instytucje, które pomagają deweloperom. Agencje marketingowe zapewniają wsparcie merytoryczne, strategiczne i operacyjne oraz dostarczają konkretnych narzędzi, które skutecznie wspierają cały proces marketingu i sprzedaży nieruchomości.

Do najważniejszych zadań takich agencji należą między innymi:

  • kompleksowy marketing nieruchomości z wykorzystaniem pomocnych narzędzi – Google, Facebook, Instagram, Social Media, Content marketing, marketing internetowy z wykorzystaniem wizualizacji 3D, marketing szeptany i wiele więcej,
  • pełna obsługa deweloperów – poprzez kontakt, określanie celów oraz realizację,
  • prowadzenie sprzedaży,
  • organizacja różnych szkoleń,
  • sprzedaż gruntów pod budowę nowych inwestycji.

Nie taki marketing straszny, jak go malują

Wsparcie doradcy marketingowego daje deweloperowi znacznie więcej możliwości. Specjalista może zaproponować najlepsze rozwiązanie na podstawie swojego doświadczenia w branży nieruchomości. Często po usłyszeniu propozycji działań marketingowych deweloperzy są zaskoczeni, ponieważ nie mieli nawet pojęcia, że takie metody istnieją. Takie narzędzia, jak kampanie Google Ads i Facebook Ads mogą jednak sprawić, że dana oferta nieruchomości dotrze do znacznie szerszego grona odbiorców. Największą zaletą podobnych metod jest to, że pozwalają one na określenie konkretnej grupy odbiorców – ich wieku, płci, wykształcenia, czy nawet dochodów. To bardzo pomocne na etapie promocji i późniejszej sprzedaży. Pomoc specjalisty może być tutaj nieoceniona – zwłaszcza dla tych, którzy dopiero wchodzą do branży nieruchomości.

Materiał partnera.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]

Powiązane treści